Betalingsregeling afsluiten
Moeite om een factuur in één keer te betalen? Meestal kunt u bij ons het bedrag in termijnen betalen. U sluit dan een betalingsregeling af. Dit regelt u makkelijk zelf via de Zorgzaam Zorg app of Mijn Zorgzaam.
Zo sluit u een betalingsregeling af
-
Inloggen en aanvragen
Log in op Mijn Zorgzaam of de Zorgzaam Zorg app. Ga naar uw facturen en vervolgens naar 'Betalingsregeling aanvragen'. Doorloop de 3 stappen.
-
Ontvangstbevestiging
Als u een regeling heeft aangevraagd, ontvangt u van ons altijd een ontvangstbevestiging.
-
Vragen? Wij zijn er voor u
Komt u er niet uit? Bel ons gerust. We helpen u graag verder.
Voorwaarden voor het afsluiten van een betalingsregeling
- De factuur is € 50 of hoger.
- U betaalt minimaal € 25 per keer.
- Een betalingsregeling heeft minimaal 2 en maximaal 12 termijnen.
- U kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben.
- U betaalt geen rente en andere kosten over de betalingsregeling.
- Als u een betalingsregeling afsluit, krijgt u geen BKR-registratie.
- Heeft u eerder een betalingsregeling afgesloten? Dan kunt u de openstaande bedragen van die regeling niet nogmaals in een nieuwe regeling opnemen.
- Is het een premiefactuur? Wacht dan tot de uiterste betaaldatum is verlopen om een betalingsregeling af te kunnen sluiten.
Zo sluit u een betalingsregeling af als u via automatische incasso betaalt
- Laat het bedrag eerst afschrijven.
- Stort dan het bedrag terug op uw rekening (storneren). Dit regelt u zelf online via uw bank.
- Wacht op ons bericht dat de automatische incasso niet is gelukt.
- U kunt nu een betalingsregeling afsluiten.
Bedragen hoger dan € 385 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt u direct in de Zorgzaam Zorg app of Mijn Zorgzaam een betalingsregeling afsluiten.
Wij helpen u bij betaalproblemen
Heeft u moeite met het betalen van uw zorgverzekering? Lees wat wij nog meer kunnen doen om u te helpen bij betaalproblemen.
Veelgestelde vragen
-
Dan stoppen we de betalingsregeling. U betaalt uw rekening dan niet meer in delen, maar moet het openstaande bedrag in 1 keer betalen. Heeft u meerdere betalingsregelingen? Dan stoppen we die ook.
-
De openstaande facturen waarvoor u een betalingsregeling kunt afsluiten, vindt u in Mijn Zorgzaam. Een factuur voor het eigen risico kan daar een van zijn.
Gespreid betalen eigen risico
Verwacht u komend jaar uw eigen risico te gebruiken? En wilt u voorkomen dat u dit bedrag in 1 keer moet betalen? Dan kunt u ook het verplicht eigen risico in 10 termijnen betalen. U betaalt dan 10 maanden lang een vast bedrag per maand. Lees meer over gespreid betalen van het verplicht eigen risico.
-
Dat kan. Dit kunt u alleen telefonisch regelen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
-
- Als wij uw openstaande rekening aan een incassobureau hebben overgedragen. Neem in dit geval contact op met het incassobureau en vraag daar naar de mogelijkheden.
- Als u aangemeld bent bij een schuldhulpinstantie. In dat geval kan de instantie, samen met u, naar een passende oplossing zoeken.
- Als u 6 maanden of langer niet uw zorgpremie heeft betaald en aangemeld bent bij het CAK.