Moeite om een factuur in één keer te betalen? Meestal kunt u bij ons het bedrag in termijnen betalen. U sluit dan een betalingsregeling af. Dit regelt u makkelijk zelf via de Zorgzaam Zorg app of Mijn Zorgzaam.
Log in op Mijn Zorgzaam of de Zorgzaam Zorg app. Ga naar uw facturen en vervolgens naar 'Betalingsregeling aanvragen'. Doorloop de 3 stappen.
Als u een regeling heeft aangevraagd, ontvangt u van ons altijd een ontvangstbevestiging.
Komt u er niet uit? Bel ons gerust. We helpen u graag verder.
Bedragen hoger dan € 385 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt u direct in de Zorgzaam Zorg app of Mijn Zorgzaam een betalingsregeling afsluiten.
Heeft u moeite met het betalen van uw zorgverzekering? Lees wat wij nog meer kunnen doen om u te helpen bij betaalproblemen.
Dan stoppen we de betalingsregeling. U betaalt uw rekening dan niet meer in delen, maar moet het openstaande bedrag in 1 keer betalen. Heeft u meerdere betalingsregelingen? Dan stoppen we die ook.
De openstaande facturen waarvoor u een betalingsregeling kunt afsluiten, vindt u in Mijn Zorgzaam. Een factuur voor het eigen risico kan daar een van zijn.
Verwacht u komend jaar uw eigen risico te gebruiken? En wilt u voorkomen dat u dit bedrag in 1 keer moet betalen? Dan kunt u ook het verplicht eigen risico in 10 termijnen betalen. U betaalt dan 10 maanden lang een vast bedrag per maand. Lees meer over gespreid betalen van het verplicht eigen risico.
Dat kan. Dit kunt u alleen telefonisch regelen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.