Hulp bij inloggen

U kunt op 2 manieren veilig inloggen op Mijn Zorgzaam. We helpen u graag op weg.

Inloggen met DigiD

Met uw DigiD logt u veilig in op Mijn Zorgzaam. Dat kan op 3 manieren:

  • Met uw DigiD en sms-controle
  • Met de DigiD app en een eigen pincode
  • Met DigiD en uw identiteitskaart
Op de website van DigiD leest u bij ‘Manieren van inloggen’ meer over inloggen met DigiD.

 

Inloggen met EU-login

Heeft u een buitenlandse nationaliteit en bent u verzekerd bij Zorgzaam? En kunt u geen gebruikmaken van DigiD? Dan kunt u inloggen met EU-login. Op de website van de Rijksoverheid leest u meer over hoe dat werkt.

Veelgestelde vragen over inloggen op Mijn Zorgzaam

Inloggen met uw DigiD

  • Graag leggen we u uit hoe u de sms-controle kunt aanvragen. Lees meer over sms-controle aanvragen

  • U kunt ook een sms-controle aanvragen op uw vaste telefoon. We vertellen u graag hoe dat werkt. Uitleg sms-controle vaste telefoon aanvragen

  • Het kan zijn dat u een ander telefoonnummer heeft geregistreerd in Mijn DigiD. Of dat u de sms-controle nog niet heeft geactiveerd. Lees meer over sms-code niet ontvangen

  • We leggen u graag uit waarom deze extra stap nodig is. Lees meer over inloggen met een sms-code

  • Zo vraagt u een DigiD aan:

    • Vraag uw DigiD aan op de website van DigiD
    • Houd hiervoor uw burgerservicenummer bij de hand
    • Activeer de sms-controle bij uw aanvraag
    • Voeg een telefoonnummer en e-mailadres toe bij uw aanvraag
    • Onthoud uw gebruikersnaam en wachtwoord goed. Deze heeft u nodig om uw DigiD te activeren
    • Binnen 3 werkdagen ontvangt u een brief thuis met een activeringscode
  • Woont u in het buitenland en heeft u de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u een DigiD aanvragen. Had u al een DigiD voordat u verhuisde naar het buitenland? Dan kunt u die gewoon blijven gebruiken.

    U vindt meer informatie op de website van DigiD. Zoek hiervoor op 'buitenland'.

  • Dit kan meerdere oorzaken hebben. Bekijk de mogelijke oplossingen op de website van DigiD bij 'Hulp & Contact'.

  • Ziet u het inlogscherm van DigiD niet? Dan gebruikt u misschien verouderde software die niet meer voldoet aan de beveiligingseisen van DigiD.

    Informatie over mogelijke oorzaken vindt u op de website van DigiD op de pagina 'Hulp & Contact' onder 'Foutmeldingen'.

  • We snappen dat u gegevens over uw gezondheid extra goed wilt beschermen. Daarom heeft DigiD nu een ID-check. U voegt dan een extra controle toe aan de DigiD app met uw paspoort, rijbewijs of identiteitskaart. Weten hoe dit werkt? U vindt alle informatie hierover op de website van DigiD.

    Goed om te weten: ook zonder de ID-check zijn uw gegevens veilig.

Inloggen met EU-login

  • Heeft u een buitenlandse (Europese) nationaliteit en bent u verzekerd bij Zorgzaam? En kunt u geen gebruikmaken van DigiD? Dan kunt u misschien gebruikmaken van EU-login. Met EU-login kunt u inloggen op Mijn Zorgzaam met nationale inlogmiddelen van andere Europese landen. Bekijk welke landen meedoen aan EU-login op de pagina van de Rijksoverheid

    1. Kies op de inlogpagina voor de knop 'Inloggen met EU-login'.
    2. Kies het land dat voor u van toepassing is. Staat uw land er niet tussen? Dan kunt u nu (nog) niet inloggen met EU-login.
    3. Staat uw land er wel tussen? Kies uw land en klik op 'Continue' om door te gaan.
    4. U logt nu in met EU-login. Volg de verdere stappen op uw scherm.