Heeft u de factuur van een zorgverlener zelf betaald? Dan is het fijn als u dat bedrag snel terugkrijgt. Declareer veilig en snel via de Zorgzaam app of Mijn Zorgzaam. Binnen 4 werkdagen staat het bedrag dat wij vergoeden op uw rekening. En sturen wij u een Uitkomst declaratie via de mail of post.
Wij kunnen uw declaratie alleen verwerken als de volgende informatie op de nota staat:
Helpt u een verzekerde die niet op uw polis staat met declareren? U kunt de factuur per post declareren. Het adres staat in het blok hierboven vermeld.
Heeft u een persoonsgebonden budget (PGB) voor verpleging en/of verzorging? Dan kunt u de gemaakte kosten achteraf declareren.
In de Zorgzaam Zorg app gaat dit het snelste. Maak een foto van de nota of upload een pdf.
Gebruikt u liever een computer of laptop? Log dan in met uw DigiD en declareer via Mijn Zorgzaam.
Declareren per post kan uiteraard ook. Het uitbetalen duurt dan wel wat langer.
Haasten is niet nodig: u kunt facturen tot 3 jaar na de factuurdatum indienen.
Wij accepteren alleen facturen die zijn geschreven in het Nederlands, Duits, Engels, Frans of Spaans. Wij kunnen u vragen om een nota te laten vertalen door een beëdigd vertaler. De vertaalkosten moet u zelf betalen.
Bekijk hoe u een buitenlandse nota declareert. Dan komt het zeker goed.
Heeft u uw declaratie via de Zorgzaam Zorg app of Mijn Zorgzaam ingediend? Dan krijgt u bij Nederlandse kosten binnen 4 werkdagen bericht van ons. Heeft u uw declaratie per post ingediend? Of buitenlandse zorgkosten gedeclareerd? Dan duurt het 10 werkdagen. U ontvangt altijd een bericht.
Heeft u uw declaratie via de Zorgzaam Zorg app of Mijn Zorgzaam ingediend? Dan ontvangt u bij Nederlandse kosten het bedrag dat wij vergoeden binnen 4 werkdagen op uw rekening. Heeft u uw declaratie per post ingediend? Of buitenlandse kosten gedeclareerd? Dan duurt het iets langer: 10 werkdagen.
Heeft u een ongeluk gehad? Of bent u slachtoffer van mishandeling of een medische fout? Dan heeft u mogelijk schade geleden. Heel vervelend, zeker als het niet uw eigen schuld is. Wij proberen de schade te verhalen op de aansprakelijke tegenpartij. Hierdoor krijgt u mogelijk (een deel) van uw eigen risico terug. Lees meer over het verhalen van schade.
Ziet u iets vreemds in uw zorgkosten in Mijn Zorgzaam? Bijvoorbeeld een declaratie voor een behandeling die u niet heeft gehad? Laat het ons weten. Dan zoeken we het graag samen met u uit.
Bij onjuiste declaraties is in de meeste gevallen sprake van fouten. Als toch blijkt dat een zorgverlener met opzet te veel heeft gedeclareerd, dan doen wij daarvan altijd aangifte. Bekijk voor meer informatie ons fraudebeleid. Zo zorgen we samen voor goede en betaalbare zorg.