Phishing: valse e-mails en sms'jes

Als u twijfelt of een e-mail of sms'je echt van Zorgzaam komt, kijk dan eerst in Mijn Zorgzaam of in de app. Daar vindt u altijd de laatste informatie rondom uw betalingen. Denkt u dat u een phishingbericht heeft gekregen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Betaalmails van Zorgzaam herkent u aan:

  • Uw achternaam
  • Uw klantnummer, dat staat in alle betaalberichten vermeld
  • De afzender Zorgzaam en het e-mailadres noreply@zorgzaam.nl
  • Als u op de betaallink klikt, komt u altijd op onze site
  • De betaallinks beginnen altijd met https://transactions.zorgzaam.nl

Betaal-sms'jes van Zorgzaam herkent u aan:

  • Uw achternaam
  • De betaallink begint altijd met https://transactions.zorgzaam.nl
  • Een sms'je krijgt u altijd alleen als herinnering en pas na een aantal betaalmails

Deze phishing-berichten zijn nu in omloop

Geen phishing in omloop

Er zijn geen phishing-acties bekend.

Twijfelt u of een bericht echt is?

Kijk dan altijd eerst in de Zorgzaam Zorg app of in Mijn Zorgzaam. Daar ziet u of de informatie klopt. Als er een bedrag openstaat, kunt u dit hier veilig betalen.

Heeft u geklikt op een phishinglink?

Als u op een phishinglink heeft geklikt, scan uw laptop of computer dan met antivirussoftware. Doe dit voordat u internetbankiert of inlogt in Mijn Zorgzaam. Verander daarna voor de zekerheid uw wachtwoorden.

Als u uw gegevens heeft ingevuld of een bedrag betaald heeft, dan kunt u aangifte doen bij de politie. Scan dan ook zo snel mogelijk uw computer of laptop met antivirussoftware. En verander ook uw wachtwoorden.

Zo houden wij uw betalingen veilig

Wij zijn steeds bezig om onze technische systemen zo veilig mogelijk te houden. Om phishing te voorkomen vragen wij onze technische partners om hun systemen te blijven verbeteren. Daarnaast helpt Zorgzaam de websites van criminelen uit de lucht te halen door zo snel mogelijk contact te zoeken met de providers.