Heeft u in het buitenland een factuur voor zorg zelf betaald? En krijgt u een vergoeding voor deze zorg? Declareer dan uw buitenlandse factuur.
Uw buitenlandse factuur declareert u in Mijn Zorgzaam of de Zorgzaam app. Zorg dat u alle bestanden toevoegt die we nodig hebben om uw declaratie goed te verwerken. Binnen 10 werkdagen ontvangt u een reactie.
We hebben de originele factuur nodig. Dus geen kopie, duplicaat of voorschotnota.
In het buitenland gebruiken zorgverleners andere werkwijzen dan in Nederland. Daarom hebben wij naast de factuur soms extra gegevens over uw behandeling nodig. Wij kunnen bijvoorbeeld vragen naar een medisch verslag, verwijzing of recept. Let op dat in dit document alle nodige informatie staat.
Zorg dat de documenten in het Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans zijn. Dan kunnen wij uw declaratie meteen verwerken. Is het document in een andere taal? Dan kunnen wij u vragen om het bestand te laten vertalen door een beëdigd vertaler. De vertaalkosten vergoeden wij niet.
Declareert u liever via de post? Gebruik dan het juiste declaratieformulier:
Stuur het ingevulde declaratieformulier en de eventuele aanvullende documenten (medisch verslag, verwijzing, recept/voorschrift) naar ons op. Het adres staat op het declaratieformulier.