De uitkomst van uw declaratie

U ontvangt de brief 'Uitkomst declaratie' van ons als u zelf een declaratie bij ons heeft ingediend. Hierop staat uitleg over de uitkomst. Is de vergoeding anders dan verwacht? Of heeft u nog vragen over de informatie? Wij helpen u graag.

Kijk in de Zorgzaam app en Mijn Zorgzaam

In de Zorgzaam app en Mijn Zorgzaam vindt u veel informatie over de zorg die u heeft gehad. Zo vindt u er bijvoorbeeld:

Wanneer krijg ik reactie op mijn declaratie?

Heeft u uw declaratie via Mijn Zorgzaam of de Zorgzaam app ingediend? Dan staat er binnen 4 werkdagen een Uitkomst declaratie voor u klaar in de Zorgzaam app en Mijn Zorgzaam.

 

Heeft u uw declaratie per post ingediend? Dan duurt het 10 werkdagen. De hoofdverzekerde ontvangt altijd bericht. U kunt in Mijn Zorgzaam en in de Zorgzaam app de status van uw declaratie bekijken.

 

Heeft u geen bericht van ons ontvangen?

Waarom krijg ik maar een deel of niets vergoed?

Het kan zijn dat de uitkomst van uw declaratie anders is dan u had verwacht. In het document Uitkomst declaratie leggen wij onder het kopje 'Toelichting' uit waarom u iets niet vergoed krijgt.

 

We hebben de belangrijkste redenen voor u op een rij gezet waarom u (een deel van) de kosten zelf betaalt.

Declaraties van mijn partner of kind bekijken

De hoofdverzekerde mag niet alle details van het zorgverbruik van een medeverzekerde bekijken. Dat staat zo in de wet. Vanaf 12 jaar kan de medeverzekerde hiervoor zelf inloggen in de Zorgzaam app of Mijn Zorgzaam.

Wilt u toch meer details over de behandelingen of de gemaakte kosten van uw partner of kind (medeverzekerde) bekijken? Dan kan deze medeverzekerde u hiervoor machtigen in Mijn Zorgzaam onder de knop 'Mijn gegevens delen'.

Ik ben het niet eens met de uitkomst van mijn declaratie.
Bent u het er niet mee eens? Of begrijpt u onze uitleg niet? We zoeken het graag samen met u uit.

Kosten ingediend door mijn zorgverlener

Als een zorgverlener kosten bij ons declareert ontvangt u alleen een Zorgkostenfactuur als u zelf iets moet betalen. Wordt alle zorg vergoed? Dan sturen wij u geen factuur. U kunt alle ingediende declaraties altijd terugvinden in de Zorgzaam app en Mijn Zorgzaam onder 'Mijn declaratieoverzicht'.

Veelgestelde vragen over de uitkomst van uw declaratie

Staat uw vraag hier niet tussen?

Neem dan contact met ons op. Wij staan voor u klaar.

Hebt u de Zorgzaam Zorg app al geïnstalleerd?

  • Supersnel declareren met een foto
  • Bekijk hoeveel u nog vergoed krijgt
  • Rekeningen meteen betalen met iDEAL